بررسی انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر

انتخاب درست انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در حین خرید به آن توجه کنید. این قطعات شامل، آینه دستگاه لیزر، تیوب دستگاه لیزر، لنز و کلی موارد دیگر است که هر کدام کاربردها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. اگر به هر دلیلی مجبور به تعویض این قطعات بودید، سعی کنید از شرکت‌هایی خرید نمایید که کیفیت و مرغوبیت محصول برای آن‌ها مهم است و دقت بالایی در این حوزه دارند. هم‌چنین بهتر است با شرکت‌هایی کار کنید که پشتیبانی و تأمین این وسایل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. در اینجا به منظور بررسی بیشتر لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

معرفی انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر

برای آشنایی بیشتر با انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • آینه دستگاه لیزر
  • پایه آینه دستگاه لیزر
  • تیوب دستگاه لیزر
  • پایه تیوب دستگاه لیزر
  • لنز دستگاه لیزر
  • عینک دستگاه لیزر
  • انواع پاورها
  • هد دستگاه لیزر
  • انواع تسمه‌ها و زنجیرها در دستگاه لیزر
  • موتور و فیلتر در دستگاه لیزر
  • انواع پنل‌ها و مین برد در دستگاه لیزر

آشنایی با آینه دستگاه لیزر

آینه لیزر، یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه لیزر است. این وسیله به عنوان انتقال دهنده عمل می‌کند و به دو صورت آینه‌های فلزی و سیلیکونی طراحی شده است. اکثر این قطعات به صورت پوشش‌های دی الکتریک و فلزی در بازار به فروش می‌رسند.

  1. آینه سیلیکونی

در میان انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر، نمونه سیلیکونی بهترین نمونه معرفی شده، چرا که بیشترین میزان بازتاب نور را داراست. این آینه‌ها اکثراً طلایی رنگ هستند، اما به صورت نقره‌ای و فلزی هم وجود دارند. مدل‌های سیلیکونی چندین بار مورد آبکاری قرار می‌گیرند که در مقایسه با نمونه‌های فلزی سنگین‌تر بوده و هنگام نصب باید دقت کنید که سمت براق آینه جهت بازتاب مورد استفاده قرار گیرد.

  1. آینه فلزی

آینه‌های فلزی بازدهی جذب بیشتری نسبت به نمونه‌های سیلیکونی دارند و این عامل موجب شده در حین کار کمی گرم شوند و برای محیط‌هایی که رطوبت بالایی دارند، نامناسب باشند. این آینه‌ها طول عمر بالایی دارند، لذا سعی کنید به موقع آن‌ها را تمیز کنید تا مدت‌ها بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکات مؤثر در نگه‌داری انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر

در حفظ و نگه‌داری انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  1. از مواد پاک‌کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  2. اشیای باقی‌مانده و پاک نشده را به هیچ عنوان با قطعات نوک تیز تمیز نکنید.
  3. از چسباندن و قرار دادن چسب روی سطح آینه خودداری کنید.
  4. به قسمت بازتاب نور دست نزنید
  5. سعی کنید از پالس‌هایی با توان پایین استفاده کنید، چون از سوختن کاغذ و آتش گرفتن آن جلوگیری می‌‌شود.

سخن پایانی

امروزه شرکت‌هایی که انواع قطعات یدکی دستگاه لیزر را تهیه می‌کنند، بسیار زیاد هستند، لذا قبل از خرید این قطعات، سعی کنید به تحقیق و بررسی آن‌ها بپردازید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را خریداری نمایید. در اینجا توصیه می‌کنیم برای خرید قطعات لیزری به شرکت ایران تولز به عنوان مجموعه‌ای متخصص و پیشرو در صنعت لیزر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *